Säännöt

Säännöt ovat luotu tuomaan turvallisuutta, toimivuutta, siisteyttä ja selkeyttä harjoitteluun sekä hyvän ilmapiirin ylläpitämiseksi.

 

  1. § Saavu ajoissa. Myöhästyminen häiritsee opetusta ja on epäkunnioitettavaa.
  2. § Valmentajan tehtävä on valmentaa, myös Sinua. Kysy kysymyksiä ja pyydä apua. Jätä egosi salin ulkopuolelle. Kun valmentaja kehottaa Sinua korjaamaan tekniikkaa tai vähentämään painoja, siihen on aina hyvä syy. Kun valmentaja puhuu, ollaan hiljaa.
  3. § Anna treenikaverillesi nostorauha. Jos kaveri on parhaillaan esim. valmistautumassa työntämään suorille käsille oman ennätyksensä tai tekemässä raskasta kyykkyä, älä häiritse nostoa kävelemällä hänen eteensä. Huomioi tekemisissäsi aina muutkin treenaajat. Muista turvaväli, eli varo aina etenkin rautaa nostavaa treenaajaa, etteivät putoavat painot vahingoita ketään.
  4. § Älä pudota tyhjää levytankoa, käsipainoja tai kahvakuulia, ettei kukaan tai mikään menee rikki. Käsittele myös soutulaitteita hellästi.
  5. § Magnesiumia on saatavilla ämpäreissä. Käytä mankkua siten, että ylijäämät jäävät ämpäriin. Mikäli aiheutat sotkua, siivoat itse.
  6. § Siivoa omat jälkesi ja kaikenlaiset eritteesi: hiki, veri, oksennus jne. Valmentaja neuvoo, mistä löydät puhdistusliinoja. Mikäli sinulla on käytössä treenikamppeiden säilytystä varten lokero, merkitse siihen oma nimesi ja pidä se siistinä.
  7. § Palauta käyttämäsi välineet omille paikoilleen jokaisen harjoituksen jälkeen.
  8. § Treenialueelle on lapsilta turvallisuussyistä ehdottomasti pääsy kielletty.
  9. § Treenatessa tulee kuuma, mutta kuumuuteen ei ole vielä kukaan kuollut, joten pidä paita sisätiloissa päälläsi
  10. § Huutohengittäminen, kiroilu ja kaikenlainen muukin ääntely ovat ok treenin aikana. Mutta on myös olemassa liian kovaäänistä, törkeää ja epämiellyttävää karjumista, joten huomioithan muutkin treenaajat. Toisten huomioimista on myös se, ettet tartuta huonotuulisuuttasi muihin
  11. § Musiikkia joko on tai ei ole. Paikalla oleva valmentaja päättää tästä. Treeni onnistuu joka tapauksessa.
  12. § Kielletyt aineet ovat kiellettyjä. CrossFit Tuusulassa on nollatoleranssi dopingaineiden käyttöä kohtaan. Jos käytät, et treenaa salillamme.
  13. § Jokaisella salin käyttäjällä on oikeus auttaa sinut takaisin oikealle polulle eli huomauttaa sääntörikkomuksista. Se on myös sinun parhaaksesi eikä oikeuta loukkaantumaan.
  14. § Kättele AINA kanssatreenaajasi.