KUINKA VOI VÄLTTÄÄ LOPPUUNPALAMISEN TREENAAMISEEN

On ihan mahdollista, että eteen tulee elämän vaihe että treenaaminen ei vain kiinnosta, ne tuntuvat väsyttäviltä ja aiheuttavan enemmän haittaa kuin hyötyä. Tämä on mahdollista, vaikka ei toivottavaa!

Mitä sitten tehdä, jos olo on tälläinen:

        1. Tee kaikkea sitä mistä pidät ja mitä rakastat.

Kaikkein tärkeintä on löytää se liikkumisen muoto joka sopii juuri sinulle. Kokeile erilaisia treenejä, erilaisia treenitapoja, eri lajeja. Kokeile padelia, joogaa, lenkkeilyä, sauvakävelyä tai vaikka CrossFittiä jos se ei ole sinulle entuudestaan tuttua. Etsi itsellesi se juttu josta todella pidät, saa veresi kiertämään ja on kestävää. Valitse se juttu mikä antaa sinulle sen ”MAHTAVAA” fiiliksen, älä sitä, joka oli, no, ehkä joo. 

2. Lisää treeniin lämmittely ja loppuverkka

Lisää liikkumiseesi kunnon lämmittely ja loppuverkka. Ne ovat todella tärkeitä komponentteja terveyden kannalta. Jos et valmistaudu treeniisi riittävästi lämmittelemällä, kasvaa loukkaantumisriski ja treeni tuntuu paljon epämiellyttävämmelle. 

3. Ota kaveri mukaasi liikkumaan

Väsyminen treenaamiseen vaikuttaa niin kehoon kuin mieleenkin. Yksi oire väsymykselle on pitkästyminen ja motivaation puute. Ystävän kanssa treenaaminen on hauskaa ja sosiaalista! Ystävän hyvä seura saattaa antaa sinulle extra-endorfiiniboostin 🙂

4. Pidä treenipäiväkirjaa 

Treenipäiväkirja on kuin kartta etenemisestäsi ja kehityksestäsi. Kirjoittamalla ylös treenituloksesi ja aikaansaannoksesi lisää tunnetta, että olet onnistunut ja saanut aikaa jotakin merkittävää. Päiväkirjaa seuraamalla voit seurata sitäkin, mikä toimii ja mikä ei. Vahvista toimivia asioita ja vähennä huonosti toimivia. Meillä CrossFit Tuusulassa on käytössä Wodify-äppi, joka toimii treenaamisen tukena ja treenien seuraamisessa ja kirjaamisessa.

 

Muista flexata.

Next Post: